ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ Τ. ΤΑΣΤΑΝΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ «ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΣΤΗ ΓΛΥΦΑΔΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (31-3-2019)
Αγαπητέ υπουργέ,
Αγαπητοί συναγωνιστές,
Σας καλωσορίζω στην σημερινή μας εκδήλωση με θέμα «το παρόν και το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου».
Σας καλωσορίζω στην σημερινή μας εκδήλωση με θέμα «το παρόν και το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου».
Αγαπητοί
φίλοι,
Αγαπητοί
συμπολίτες,
Αρκετοί,
από εσάς, φαντάζομαι, θα αναρωτιούνται γιατί η παράταξή μας, η «Ανατροπή στη
Γλυφάδα», επέλεξε, να πραγματοποιήσει την σημερινή εκδήλωση ,να ανοίξει
ουσιαστικά ένα σοβαρό διάλογο στην πόλη της Γλυφάδας με αφορμή της αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαίου για ένα τετοιο σοβαρό θέμα. Ένα θέμα που όλες
οι άλλες δημοτικές παρατάξεις , είτε το
παραβλέπουν και το αγνοούν εντελώς, είτε το κατατάσσουν τελευταίο στη λίστα των
ζητημάτων που αφορούν τη δράση τους στη Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Εμείς,
όμως, δεν το βλέπουμε έτσι. Εμείς θέλουμε να το αναδείξουμε αυτό το θέμα ,επειδή
μας αφορά όλους. Και αποτελεί και αυτό ένα γεγονός , που μας διαφοροποιεί από
τις άλλες παρατάξεις που διεκδικούν την ψήφο των κατοίκων της Γλυφάδας.
Στο επίκεντρο του
προγράμματός μας βρίσκεται ένα δημόσιο, δωρεάν και ποιοτικά αναβαθμισμένο
δημοκρατικό σχολείο για όλους και όλες, χωρίς καμιά διάκριση και αποκλεισμούς.
Σε αντίθεση με τις άλλες
δυνάμεις που με τις επιλογές τους και την πολιτική που εφάρμοσαν τόσα χρόνια και
σε εθνικό επίπεδο και σε τοπικό, επιφύλαξαν την υποχρηματοδότηση της Δημόσιας
Παιδείας και φρόντισαν να διαβρώσουν το
δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της, οδηγώντας την τελικά στην υποβάθμιση και την
απαξίωση.
Εμείς,
αντίθετα, θέλουμε ένα δημόσιο σχολείο που θα λειτουργεί με αρχές και αξίες. Που
θα κατακτά καθημερινά το ρόλο του ως καθολικό κοινωνικό αγαθό.
Θέλουμε
ένα δημόσιο σχολείο που θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη, την ευαισθησία, την
αγωνιστική στάση ζωής, το σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξη και το περιβάλλον.
Θέλουμε ένα δημόσιο σχολείο που θα καλλιεργεί
όσα ενώνουν τους ανθρώπους κι όχι όσα τους χωρίζουν.
Θέλουμε
ένα δημόσιο σχολείο που θα σέβεται και θα προάγει τις ανθρωπιστικές αξίες, όχι
μόνο με το πρόγραμμα σπουδών του, αλλά και με την καθημερινή του λειτουργία.
Θέλουμε
ένα δημόσιο σχολείο, ένα δημόσιο
εκπαιδευτικό σύστημα, που θα παίρνει υπόψη του τις τεχνολογικές εξελίξεις και
θα ανταποκρίνεται στα οράματα της νέας γενιάς και τις ανάγκες της κοινωνίας.
Σε αυτό το
σημείο θα ήταν χρήσιμο να καταγράψουμε το δυναμικό των σχολικών μονάδων στο Δήμο της Γλυφάδας
Στο Δήμο υπάρχουν
19 Νηπιαγωγεία με 680
μαθητές εκ των οποίων 180 προνήπια
15 Δημοτικά με 4099 μαθητές
(12 ολοήμερα)
8 Γυμνάσια με 2200 μαθητές
6 Λύκεια με 1950 μαθητές
1 Επαλ με 300 μαθητές
Βρεφονηπιακός σταθμός 1
ηλικίες παιδιών 08 μηνών – 5 ετών
Βρεφικός σταθμός 1 για παιδιά
08 μηνών – 2,5
Παιδικοί σταθμοί 4 για 2,5-5
Ως νέα Δημοτική Αρχή θα
είμαστε παρόντες στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε αγαστή συνεργασία με τους
συλλόγους των καθηγητών, των γονέων και των μαθητών.
Θα ασκήσουμε και θα καλύψουμε
κάθε καθήκον που απορρέει από τις νομοθετημένες αρμοδιότητές μας ως Τοπική
Αυτοδιοίκηση, με ουσιαστικό τρόπο. Με
τόλμη , αποφασιστικότητα και
υπευθυνότητα. Κι όχι με επιδερμικό και αδιάφορο τρόπο, όπως γίνεται μέχρι
σήμερα.
ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δεσμευόμαστε για την απρόσκοπτη λειτουργία των
σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης με έγκαιρη χορήγηση όλων των
απαραίτητων πιστώσεων για συντήρηση, θέρμανση, συντήρηση και λοιπές ανάγκες.
Προγραμματίζουμε την
ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων με φιλικές προς το περιβάλλον παρεμβάσεις.
Διεκδικούμε την εύρυθμη λειτουργία
των σχολικών επιτροπών με προκαθορισμένο για κάθε σχολείο και σχολικό έτος
προϋπολογισμό με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια (αριθμός μαθητών,
παλαιότητα κλπ) και δυνατότητα διαχείρισης από τους Διευθυντές παγίου ποσού για
έκτακτες ανάγκες ανά σχολική μονάδα. Καταγγέλλουμε την αδιαφανή λειτουργία των
σχολικών επιτροπών του Δήμου Γλυφάδας. Την κατασπατάληση χρημάτων για το
πρόγραμμα fix my school που δεν λειτούργησε ποτέ. Τον τρόπο που γίνεται η
διαχείριση με αποτέλεσμα πόροι που διατίθενται για τα σχολεία να μην
χρησιμοποιούνται με τον βέλτιστο τρόπο.
(πχ δημιουργία εργαστηρίων φυσικής)
Διαφωνούμε στη χρησιμοποίηση της Αυτοδιοίκησης ως μοχλού για την ανταποδοτική
λειτουργία των σχολείων ή την κατηγοριοποίησή τους.
Επιδιώκουμε την απορρόφηση
και χρηστή διαχείριση των θεσμοθετημένων αλλά και των αναγκαίων πόρων από τον
κρατικό προϋπολογισμό και την περιφέρεια.
Διεκδικούμε την οριστική λύση της στέγασης
των σχολικών μονάδων, ορθά χωροταξικά κατανεμημένων, με την ανέγερση μέσω του
ΕΣΠΑ των αναγκαίων σχολικών κτιρίων σε οικόπεδα που ήδη έχουν απαλλοτριωθεί
καθώς και των αιθουσών του λείπουν στα υφιστάμενα κτίρια.
Απαιτούμε την ορθή ανά γειτονιά κατανομή
των παιδιών στην αντίστοιχη σχολική μονάδα για την εξυπηρέτηση τους
Διεκδικούμε από την πολιτεία την
αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στα σχολεία με την παροχή δωρεάν πρόσβασης
στο διαδίκτυο για όλους τους μαθητές.
Διεκδικούμε την
επέκταση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου.
Θέλουμε τους αύλειους χώρους των σχολείων
ελεύθερους για να αθλούνται οι νέοι σε καθορισμένες ώρες με την υποστήριξη και
επίβλεψη του κοινωνικού περίγυρου και των σχολικών φυλάκων.
Αναπτύσσουμε στα σχολεία το
θεσμό του σχολικού τροχονόμου.
Απαιτούμε την
δημιουργία νέων τμημάτων νηπιαγωγείων για να δοθεί η θεσμοθετημένη δυνατότητα
να παρακολουθήσουν σε αυτό όλα τα παιδιά από 4 και 5 ετών στο ενιαίο 14χρονο
σχολείο. Καταγγέλλουμε την απερχόμενη διοίκηση του δήμου ότι προγραμματίζει
μόνο 6 αντί για τις 13 απαιτούμενες νέες αίθουσες νηπιαγωγείου και μάλιστα τις
2 από αυτές για μεταστέγαση.
Επιδιώκουμε την εύρυθμη
λειτουργία των παιδικών σταθμών με επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό για όλα
τα παιδιά που τους έχουν ανάγκη. Χωρίς επιβάρυνση για ανέργους και έχοντες
χαμηλά εισοδήματα στοχεύοντας στη
σταδιακή εξάλειψη για όλους. Κάνουμε γνωστό και φέρουμε στην κρίση των πολιτών
την αδιαφορία που επέδειξε η απερχόμενη δημοτική αρχή στην απορρόφηση πόρων του
υπουργείου εργασίας για την ίδρυση 2 νέων τμημάτων βρεφικής και βρεφονηπιακής
φροντίδας.
Τα παιδικά κέντρα δημιουργικής απασχόλησης για το καλοκαίρι θα λειτουργούν στα
σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την ευθύνη του ίδιου του Δήμου χωρίς
καμιά οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους και προσφέροντας δουλειά –
έστω μικρής διάρκειας - σε άνεργους και αδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Προχωράμε σε αναβάθμιση με πλήρη στελέχωση εξειδικευμένου εκπαιδευτικού
προσωπικού του Δημοτικού Ωδείου, με αποκέντρωση της λειτουργίας του με τη
δημιουργία παραρτημάτων σε σχολικά συγκροτήματα.
Υλοποιούμε Πρόγραμμα Ευαισθητοποίησης Προληπτικής Οδοντιατρικής σε όλες τις
σχολικές βαθμίδες, πέραν της πρόσφατα θεσμοθετημένης οδοντιατρικής περίθαλψης –
πρόληψης για παιδιά από 6 – 12 ετών.
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ «ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΣΤΗ
ΓΛΥΦΑΔΑ»
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Απαιτείται αγωνιστικά να
διεκδικήσουμε:
1.
Την ΑΜΕΣΗ στελέχωση των παιδικών σταθμών με το αναγκαίο και εξειδικευμένο
προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας για να επιτευχθεί η απρόσκοπτη και
παιδαγωγικά σωστή λειτουργίας τους. Σε θετική κατεύθυνση η αλλαγή του μέτρου
1:1 προσλήψεων αποχωρήσεων. Θα αντιταχθούμε σε κάθε πρόθεση επαναφοράς του 1:5
Μόνο έτσι θα σταματήσει η κοροϊδία και η εκμετάλλευση τόσο των εργαζομένων με
τις απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές ελαστικές σχέσεις εργασίας (δίμηνες ή
οκτάμηνες συμβάσεις ή με μπλοκάκι κ.λ.π.) στους παιδικούς σταθμούς όσο και η
ομηρεία των γονέων των παιδιών. Επισημαίνουμε ότι η κωλυσιεργία από πλευράς του
Δήμου για την δημιουργία των απαραίτητων τμημάτων νηπιαγωγείου δυσκολεύει το
άνοιγμα θέσεων για τη φοίτηση όλων των παιδιών που επιθυμούν να εγγραφούν στους
παιδικούς σταθμούς.
2.
Την ίδρυση νέων παιδικών σταθμών που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες, παρέχοντας
υψηλή ποιότητα υπηρεσιών και χωρίς επιβάρυνση για ανέργους και έχοντες χαμηλά
εισοδήματα.
3.
Την εφαρμογή του δικαιώματος εγγραφής όλων των παιδιών των κατοίκων της πόλης
μας που επιθυμούν την εισαγωγή τους στους παιδικούς σταθμούς. Μετά την
θεσμοθέτηση της δυνατότητας εγγραφής
στους παιδικούς σταθμούς χωρίς διακρίσεις μεταξύ εργαζομένων – ανέργων ή μη
νομιμοποιημένων και αλλοδαπών γονέων, γίνεται απαιτητικό να υπάρξουν οι
απαραίτητες υποδομές ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
4.
Την εγκατάσταση των Παιδικών Σταθμών σε κατάλληλα κτίρια με όλες τις
απαραίτητες αδειοδοτήσεις και τις προσφερόμενες υπηρεσίες όπως φαγητό κ.λ.π.
5.
Τη συμμετοχή των γονέων στη διοίκηση και τον έλεγχο της λειτουργίας των
Δημοτικών Παιδικών Σταθμών.
Μαζί ανατρέπουμε! - Μαζί
δημιουργούμε!
Αγαπητοί συμπολίτες,
Καλούμε όλους εσάς, γονείς,
μαθητές και καθηγητές, να συστρατευτούμε και να αγωνιστούμε μαζί για ένα
δημόσιο σχολείο αναβαθμισμένο και ικανό
από κάθε άποψη να προάγει τη γνώση. Να διαμορφώνει προσωπικότητες που θα
γνωρίζουν τα κοινωνικά προβλήματα και θα έχουν τη διάθεση να τα επιλύσουν. Που
θα επιδιώκουν την άρση των κοινωνικών ανισοτήτων, τη δημιουργία μιας
δημοκρατικής συμετοχικής κοινωνίας, συνολικά την ποιοτική αναβάθμιση των όρων
της ζωής μας.
Εμείς θα είμαστε πάντα εδώ.
Θα ακούμε τις προτάσεις και τις ιδέες σας, προς αυτήν την κατεύθυνση, έτοιμοι
να τις κάνουμε πράξη.
Σας ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου