Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2021

ΟΙ ΑΝΑΠΗΡΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΗΡΟΥΣ

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

 

ΟΙ ΑΝΑΠΗΡΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

 

Να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο σχολείο συμπερίληψης, ενιαίο για όλα τα παιδιά με παράλληλη στήριξη και με την κατάλληλη σχεδίαση, στελέχωση και εξοπλισμό.

Με ανακοίνωσή του ο Δήμος Γλυφάδας, μας γνωστοποιεί ότι έχει μελετηθεί και προωθείται η δημιουργία στην πόλη μας ενός νέου ειδικού σχολείου «…που έρχεται να αλλάξει συνολικά τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε την ειδική εκπαίδευση και αγωγή στη χώρα μας, να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων, να αποτελέσει φάρο παιδείας και κουλτούρας».

Απαντάμε, πως η λύση δεν είναι η δημιουργία νέων «ειδικών σχολείων» αλλά η διαμόρφωση των ήδη υπαρχόντων σχολείων ώστε να υποδέχονται ανάπηρα παιδιά. Λύσεις αποτελούν η προσθήκη αναβατορίων στα ήδη υπάρχοντα σχολεία, η διαμόρφωση των αιθουσών διδασκαλίας χωρίς εμπόδια, ώστε να επιτρέπουν την κίνηση με αναπηρικό αμαξίδιο, η πρόσληψη δασκάλων για παράλληλη στήριξη στα ανάπηρα παιδιά του δήμου μας και άλλες ακόμα παρεμβάσεις που θα όφειλε ο Δήμαρχος να εξετάσει πριν δημιουργήσει ένα σχολείο που στην ουσία υλοποιεί αυτό ακριβώς που αποκηρύσσει, «παιδιά δυο ταχυτήτων».

Με πρόσχημα την εξασφάλιση ευνοϊκότερων συνθηκών, η κοινωνική ομάδα των αναπήρων περιθωριοποιείται και διαχωρίζεται από το κοινωνικό σύνολο, για άλλη μια φορά!

Θέτουμε το ερώτημα εάν και κατά πόσο έχουν εμπλακεί ανάπηρα άτομα στο σχεδιασμό; Πρόκειται για άλλη μια περίπτωση αρχιτεκτονικής που σχεδιάζεται ερήμην των χρηστών της; Στην Ελλάδα συνηθίζεται επιτροπές που ορίζουν τις συνθήκες διαβίωσης των αναπήρων συμπολιτών μας, να αποτελούνται από μη ανάπηρα άτομα, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται ιατροκεντρικά ως άτομα που χρήζουν θεραπείας και αποκατάστασης.

Φτάνει πια! Ας ξεπεραστούν οι απαρχαιωμένες αντιλήψεις και να εφαρμοστεί στην πράξη η κοινωνική θεώρηση για την αναπηρία.

Αξιολογούμε την χρήση των λέξεων ως πράξη πολιτική, συνεπώς δηλώνουμε την αντίθεση μας στην λανθασμένη και παρωχημένη χρήση του όρου «Άτομα με Ειδικές Ανάγκες». Ο όρος «άτομα με αναπηρίες» έχει καθιερωθεί, σε αντικατάσταση του όρου «άτομα με ειδικές ανάγκες»  (σημ. το αναθεωρημένο Σύνταγμα της Ελλάδας (2001) μέσα από την Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (καθώς και το Προαιρετικό Πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, ψηφίστηκαν από την Ολομέλεια της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών στις 13 Δεκεμβρίου του 2006 και τέθηκαν σε ισχύ στις 3 Μαΐου του 2008) . Συνεπώς, ως στόχος της Σύμβασης τίθεται η διασφάλιση ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να απολαύουν των δικαιωμάτων τους σε ισότιμη βάση με τους άλλους πολίτες.

Όπως ορίζει, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, που προαναφέραμε εισάγει την κοινωνική προσέγγιση για την αναπηρία, έναντι της ξεπερασμένης ιατρικής προσέγγισης. Ενάντια, στις ευκαιριακού και φιλανθρωπικού τύπου προσεγγίσεις της αναπηρίας, το Άρθρο 1 της Σύμβασης, εισάγει την οπτική της αλληλεπίδρασης ανάμεσα στα άτομα με αναπηρία και τα εμπόδια του περιβάλλοντος, συνιστά μια ολιστική προσέγγιση για τον ορισμό της αναπηρίας. απομακρύνεται από το ιστορικά κυρίαρχο ιατρικό μοντέλο.

 

Καλούμε, λοιπόν τον κ. Παπανικολάου αν θέλει να αποδείξει ότι είναι πράγματι υπέρμαχος της συμπερίληψης και της ένταξης στην κοινωνία των αναπήρων συμπολιτών μας, να αφήσει τα μεγάλα λόγια και να εφαρμόσει στην πράξη την έννοια της Συνεκπαίδευσης!  Η αποιδρυματοποίηση δεν αφορά μόνο το κλείσιμο των ιδρυμάτων-κολαστήριων της χώρας μας, αλλά ξεκινά από τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι δήμοι μας. Αφορά όλους τους τομείς της ζωής, τις ίσες ευκαιρίες στην εργασία ,την προσβασιμότητα στην πόλη μας, στα ΜΜΜ, στην διασκέδαση, υγεία.

Αντιπροτείνουμε, σχολεία που θα απευθύνονται σε παιδιά όλων των κοινωνικών ομάδων, με παράλληλη στήριξη των παιδιών με αναπηρία και χωρίς αρχιτεκτονικά εμπόδια. Στεκόμαστε εναντία στον αποκλεισμό και διαχωρισμό των αναπήρων παιδιών, ή οποιαδήποτε άλλης κοινωνικής ομάδας!

Τα ειδικά σχολεία να μην αποτελέσουν κανονικότητα! Συνεκπαίδευση και συμπερίληψη των αναπήρων ατόμων στην πράξη!

Για το συγκεκριμένο σχολείο στην οδό Βέμπο και Λιόντου η πρότασή μας είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου ενιαίου για όλα τα παιδιά με παράλληλη στήριξη στον ίδιο χώρο και στις ίδιες ενιαίες τάξεις και των παιδιών με αναπηρία, δίχως αρχιτεκτονικά ή άλλα εμπόδια και με την κατάλληλη στελέχωση και εξοπλισμό.

Ολοκληρώνοντας, τονίζουμε ότι είναι αδιαπραγμάτευτο για τη Δημοτική μας παράταξη «Ανατροπή στη Γλυφάδα» ότι κάθε πρωτοβουλία στον τομέα της εκπαίδευσης και της κοινωνικής αλληλεγγύης θα μας βρίσκει συμπαραστάτες, αρκεί αυτή να απαντά στις ανάγκες των συνδημοτών μας με σύγχρονες λύσεις.

Θέλουμε ένα σχολείο που να  ενώνει- ένα σχολείο για όλους τους μαθητές /τριες .

 

 

                                                                                   ΓΛΥΦΑΔΑ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου