Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2019

Ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη διακοπή σεμιναρίων στο Δήμο Γλυφάδας με θέμα την πρόληψη των διακρίσεων

Ερώτηση για τη διακοπή των σεμιναρίων με θέμα «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού» για εκπαιδευτικούς της Γλυφάδας και του Παλαιού Φαλήρου», κατέθεσε η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ραλία Χρηστίδου, μαζί με 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.
Όπως έγινε γνωστό από το ρεπορτάζ που ανέδειξε η εφημερίδα Η ΑΥΓΗ, ο Δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου διέκοψε πρόγραμμα επιμόρφωσης για την πρόληψη των διακρίσεων με βάση το φύλο στο Δήμο Γλυφάδας υποκύπτοντας στις αντιδράσεις εκκλησιαστικών κύκλων καταγγέλλει με ψήφισμά της η Γενική Συνέλευση του συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Γλυφάδας, Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης.
Ο δήμαρχος Γλυφάδας μετά τον σάλο που ξεσηκώθηκε από την δημοσιοποίηση του θέματος ανέβαλε το Δ.Σ. και προσπαθεί να θάψει το θέμα μέσα στην εορταστική περίοδο.
Ωστόσο με ερώτηση που κατέθεσε η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Ραλλία Χρηστίδου, ζητά την συνέχεια του κύκλου των σεμιναρίων και την πραγματοποίηση του σε όλους τους Δήμους της χώρας. Στόχος των σεμιναρίων είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την πρόληψη των διακρίσεων, του αποκλεισμού και της καταπολέμηση της ομοφοβίας
Ακολουθεί η Ερώτηση

Προς τους κ. κ. Υπουργούς
Παιδείας και Θρησκευμάτων
Εσωτερικών
Θέμα: «Διακοπή σεμιναρίων με θέμα: «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού» για εκπαιδευτικούς της Γλυφάδας και του Παλαιού Φαλήρου»
Το σεμινάριο αυτό, διάρκειας 8 τετράωρων εβδομαδιαίων συναντήσεων, ήταν μία συνδιοργάνωση του ΟΚΑΝΑ (δια του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας), του 4ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ( ΠΕΚΕΣ) Αττικής, δια των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου που έχουν την παιδαγωγική ευθύνη των σχολείων αυτών των περιοχών και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας, δια των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας. 
Το υλικό του σεμιναρίου έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Γλυφάδας και Παλαιού Φαλήρου και συμμετείχαν σε αυτό 17 εκπαιδευτικοί. Το υλικό του σεμιναρίου είχε δημιουργηθεί μετά από πρόσκληση του Τμήματος Εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ και σε συνεργασία με τα Κέντρα Πρόληψης Γλυφάδας, Κηφισιάς, Αγίας Παρασκευής – Χολαργού και Παπάγου, Αθήνας, της Υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Α΄θμιας Β΄ Διεύθυνσης Αθήνας, της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των φύλων και του Πολύχρωμου Σχολείου.
Η υλοποίηση της δράσης αξιολογείται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ) και στόχος του σεμιναρίου, όπως είναι φανερό και από τον τίτλο του, ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν πάνω σε ζητήματα διακρίσεων, αποκλεισμών, ομοφοβίας και περιστατικών βίας που συμβαίνουν στους σχολικούς χώρους.
Σύμφωνα όμως με δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο (πχ. εφημερίδα Αυγή και ιστότοπος alfavita, στις 13/12/19) αλλά και σύμφωνα με την ομόφωνη καταγγελία της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γλυφάδας Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, κατόπιν πιέσεων και αντιδράσεων από συγκεκριμένους εκκλησιαστικούς κύκλους, μετά από παρέμβαση του δημάρχου Γλυφάδας Γιώργου Παπανικολάου, το σεμινάριο διακόπηκε και η Επιστημονική Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης του Δήμου Γλυφάδας καθώς και ο Προϊστάμενος του Τμήματος Εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ αναγκάστηκαν να παραιτηθούν.
Επειδή δεν είναι δυνατόν ένα εγκεκριμένο και προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα του ΟΚΑΝΑ, του ΠΕΚΕΣ Αττικής και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας -που αποτελούν τους επιστημονικά αλλά και θεσμικά αρμόδιους για να αποφασίζουν για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα για ένα τόσο ευαίσθητο και σημαντικό θέμα όπως είναι η πρόληψη των διακρίσεων, του αποκλεισμού και της καταπολέμηση της ομοφοβίας- να διακόπτεται, εξαιτίας πιέσεων που ασκούν δημοτικές αρχές, οι οποίες δεν έχουν καμία αρμοδιότητα να αποφασίζουν για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και το περιεχόμενο σεμιναρίων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς.
Επειδή τα 75 Κέντρα Πρόληψης (Κ.Π.) ή αλλιώς Κέντρα Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας που, μεταξύ άλλων δράσεων τους, εκπαιδεύουν δασκάλους και καθηγητές, μέσω σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων, είναι εξουσιοδοτημένοι φορείς στους δήμους, χωρίς όμως να έχει ο δήμος την αρμοδιότητα να τους επιβάλει πολιτικές.
Επειδή δράσεις των ΠΕΚΕΣ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Α/θμιας& Β/θμιας, τελούν υπό την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
Επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει τραγικά περιστατικά, ακόμα και αυτοκτονίες μαθητών, εξαιτίας του εκφοβισμού που δεχόντουσαν από συνομήλικούς τους είτε λόγω ομοφοβίας είτε λόγω άλλων ρατσιστικών και σεξιστικών συμπεριφορών που αντιμετώπιζαν εντός της σχολικής μονάδας γεγονότα που καθιστούν, απολύτως απαραίτητα εκπαιδευτικά προγράμματα που στοχεύουν στην πρόληψη παρόμοιων περιστατικών,
Επειδή είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με τα στερεότυπα, τις προκαταλήψεις, τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς που συμβαίνουν και ενίοτε με έντονο τρόπο, εντός της σχολικής κοινότητας, ώστε να μπορούν να παρέμβουν αποτελεσματικά και με γνώσεις, ακριβώς για την άρση τους
Επειδή η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε τέτοια σεμινάρια είναι εθελοντική και γίνεται εκτός σχολικού ωραρίου, καταδεικνύοντας κάθε φορά την σημασία και τη σπουδαιότητα που έχει για τους συμμετέχοντες το αντικείμενο που αυτά τα σεμινάρια διαπραγματεύονται
Επειδή ευθύνη της Πολιτείας είναι η υπεράσπιση του δικαιώματος κάθε μαθητή/τριας να φοιτά «σε ένα σχολείο που μας χωρά όλους» χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
Ερωτώνται ο κύριος και η κυρία Υπουργοί,
1. Προτίθενται να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο εν λόγω κύκλος σεμιναρίων με θέμα: «Το σχολείο που μας χωράει. Ευαισθητοποίηση και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών στην πρόληψη των διακρίσεων και του αποκλεισμού» στη Γλυφάδα;
2. Προτίθενται να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε ο εν λόγω κύκλος σεμιναρίων να πραγματοποιηθεί σε όλους της Δήμους της χώρας, ακριβώς εξαιτίας της σπουδαιότητας των ζητημάτων τα οποία διαπραγματεύεται;

Οι ερωτώντες/σες βουλευτές/τριες
Χρηστίδου Ραλλία
Αγαθοπούλου Ειρήνη - Ελένη
Αλεξιάδης Τρύφων
Αμανατίδης Ιωάννης (Γιάννης)
Γιαννούλης Χρήστος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεικόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Ιωάννης (Γιάννης)
Μπαλάφας Ιωάννης
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παππάς Νικόλαος
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Τζούφη Μερόπη
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ

Διαβάστε επίσης:

Διακοπή προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών μετά από ωμή παρέμβαση του Δημάρχου Γλυφάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου